fbpx Skip to main content

Ofte stillede spørgsmål

Oprettelse

Kan jeg købe en kaffeautomat og hvad koster det?

Det er muligt at købe både vandkøler og kaffeautomat i kontanthandel. Kontantpris fremgår under produkterne – Har du ønsker om andet udstyr udenfor vores sortiment, skal du være velkommen til at kontakte os – Vi forhandler og kan få stort set alt hjem indenfor kaffe- og vendingautomater.

Kan jeg leje en kaffeautomat og hvad koster det?

Ved leje af kaffeautomat eller vandkøler bliver man opkrævet et start/etableringsgebyr. Derefter betaler man en fast månedlig ydelse, som inkluderer en serviceaftale samt et aftalt minimumsforbrug til en fast koppris. Minimumsforbruget i en aftale vil typisk være på 300 kopper pr. måned. Den månedlige aftale vil derfor som minimum være på serviceaftale + minimumsforbrug x koppris. Forbrug udover det aftalte minimumsforbrug faktureres til den aftale koppris. Forbrugsstoffer Kaffe, mælk, og kakao er inkluderet i prisen. Har du et meget større forbrug, kan du få et uforpligtende tilbud, hvis du ringer til os på 70701128.

Kan jeg lease en kaffeautomat og hvad koster det?

Ønsker du at lease, kan Cafeu tilbyde markedets mest fordelagtige priser, via vores samarbejdspartner. Ved leasing er der samtidig nogle fordele: 

  • Billig etablering for kun kr. 900 ex. moms.
  • Del betalingen af dine maskiner op over 24 – 60 mdr.
  • God likviditet, så du kan bruge dine penge på din forretning
  • Mulighed for hurtig afskrivning 
  • Kun 10% i restværdi på alle aftaler

Kan jeg bestille kaffeprodukter til min egen kaffeautomat?

Du kan både købe kaffe og produkter til dit eget udstyr. Vi reparerer og servicerer stort set alle mærker af kaffe- og vendingautomater – Giv os et kald eller send os en mail, så ser vi, hvad vi kan gøre for dig.

Hvad koster en aftale i oprettelse?

Ved oprettelse af en aftale på en Cafeumat PRO 20 opkræves et etableringsgebyr inkl. vandtilslutning på kr. 4995,- (med mindre andet er aftalt jf. kontrakt)

Ved oprettelse af en aftale på en Cafeumat 8 Instant opkræves et etableringsgebyr inkl. vandtilslutning på kr. 2998,- (med mindre andet er aftalt jf. kontrakt)

Installation

Kræver Cafeumat PRO 20 fast vandtilslutning?

Det anbefales at denne model tilsluttes en fast vandtilslutning. Såfremt det er umuligt af etablere en fast tilslutning, kan der installeres en pumpefunktion med en beholder i nærheden, som påfyldes efter behov. Det mest bekvemme er dog, at få tilsluttet en fast vandtilslutning, hvor installation af kalkfilter vil give automaten en længere levetid og færre servicebesøg

Kræver Cafeumat 8 Instant fast vandtilslutning?

Det er ikke et krav for denne model, at den skal have direkte vandtilslutning. kaffeautomaten har en vandkapacitet på 3 liter. Når der er brugt ca. 1.5 liter i vandtanken, vil Cafeumat 8 spørge efter vand, hvor den efter påfyldning, er klar til brug igen med det samme. 

Man kan med fordel få tilsluttet kaffeautomaten til en fast vandtilslutning, så slipper du for at påfylde udstyret og der kan monteres et kalkfilter, som vil forlænge udstyrets levetid og minimere fejl, der kan opstå i forbindelse med kalkophobninger. Vi kan naturligvis være behjælpelig med at lave tilslutningen og det nødvendige arbejde til en fordelagtig pris. 

Kræver en vandkøler fast vandtilslutning?

Alle vores vandkøler modeller kræver en fast vandtilslutning. Vores vandkølere får vand direkte fra hanen, så du altid har frisk vand ved hånden, og du slipper for de traditionelle dunke, hvor bakterier trives. Vores vandkølere filtrerer vandet, så du får 99.99% bakteriefrit vand. 

Kræver kaffeautomaten afløb?

Nej, det er ikke nødvendigt. Uanset model, er der en drypbakke, som skal tømmes en gang i mellem. 

Har du behov for en løsning med afløb, kan dette laves efter aftale.

Rengøring og vedligeholdelse

Læs hvordan du rengør din Cafeumat (med video).

Hvor ofte skal Cafeumat PRO 20 rengøres?

Cafeumat PRO 20 er designet til at kræve minimal rengøring. Automaten vil vise en besked på skærmen som fortæller hvornår grumsbakken skal tømmes. Den kører en automatisk rengøringscyklus, som indstilles til jeres behov.

Se rengøringsvideoen for Cafeumat PRO 20 her:

Hvor ofte skal Cafeumat 8 Instant rengøres?

Cafeumat 8 Instant er designet til at kræve minimal rengøring. Automaten vil vise en besked på skærmen som fortæller hvornår grumsbakken skal tømmes. Vi anbefaler, at I rengør automaten indvendigt 1 gang månedligt. Det er lige til og tager kun 10 minutter. Vi anbefaler, at der køres et skylleprogram, som startes ved at holde en vilkårlig knap på displayet inde i 5 sekunder.

Se rengøringsvideoen for Cafeumat 8 Instant her:

Min kaffeautomat virker ikke, hvad gør jeg?

Hvis uheldet er ude og din kaffeautomat er ude af drift, sidder vi klar på vores hotline til at yde support.

Ring 70701128 og tast “1” for at blive omstillet direkte til service.

I 7/10 tilfælde kan vi løse problemet via fjerntilgang af automaten eller ved at rådgive jer om rengøring. Vi kan eksempelvis justere kaffesmagen, tilpasse rengøringscyklusen, m.m. via fjernsupport.

I de tilfælde hvor vi ikke kan klare det over telefonen, sender vi en tekniker ud for at løse problemet. Vi bestræber os på at løse alle servicekørsler indenfor 1-3 hverdage.

Jeg har brug for service på min automat?

Ring 70701128 og tast “1” for at blive omstillet direkte til service.

Servicetelefonen er åben: Man-Tors 8:00 – 15:30 og Fre 8:30-15:00

Udenfor telefontiden, udfyld denne kontakt formular, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

I 7/10 tilfælde kan vi løse problemet via fjerntilgang af automaten eller ved at rådgive jer om rengøring. I de øvrige tilfælde bestræber vi os på at løse alle servicekørsler indenfor 1-3 hverdage.

Aftalebetingelser

Læs de mest ofte stillede spørgsmål om aftalebetingelser.

Hvor mange måneders binding forpligter jeg mig på ved indgåelse af aftale?

Bindingsperioden aftales ved indgåelse af din kontrakt. En typisk aftale inkl. en bindingsperiode på 48 måneder. Dette skyldes at vi stiller en automat til rådighed til en værdi af 15-35.000 DKK.

Hvad indeholder min serviceaftale?

Med en serviceaftale kan du sove trygt om natten. Hvis uheldet er ude og din automat fra Cafeu er i stykker, kontakter du blot vores serviceafdeling på 70701128. Her vil du få hjælp til din automat og hvis nødvendigt, booker vi en servicemontør til dig. Kørsel, montørtimer, reservedele og kalkfilter er dækket af din serviceaftale. Hos Cafeu forstår vi frustrationen med en hverdag uden kaffe, hvorfor vi bestræber os på at komme hurtigst muligt typisk indenfor 1-3 hverdage. 

En serviceaftale dækker ikke rengøring og hærværk. 

Er kaffekopper inkluderet i prisen?

Den fysiske kop er som udgangspunkt ikke med i prisen. I en abonnementsaftale hos Cafeu er kaffe, mælk og kakao altid inkluderet i prisen. Du kan med fordel bestille plastik- og papkrus på telefon 70701128. 

Har du behov for en løsning som også inkluderer kopper, som en del af aftalen, så kontakt os for et tilbud.

Kan man overdrage en aftale?

Du kan til en hver tid overdrage din aftale til en ny aftaletager såfremt begge parter er enige – et debitorskift koster kr. 599,-

Kontakt os enten på mail eller tlf. 70701128, så får vi styr på papirerne. 

Jeg har ændringer i min virksomhed – Hvad skal I vide?

Som kunde hos Cafeu er du forpligtet til skriftligt at oplyse:

  • Hvis du skifter firmanavn
  • Hvis du flytter til ny adresse
  • Hvis du har ændringer i fx mail, tlf.nr. eller kontooplysninger

Fremsend venligst disse oplysninger til as@cafeu.dk

  • Hvis du skifter CVR-nr. kræves en ny kontrakt. Kontakt os derfor angående debitorskift på mail eller tlf. 70701128. Obs. debitorskift koster et gebyr på kr. 599,-

Kan jeg bestille en kaffeløsning som privatkunde?

Vi tilbyder desværre ikke leje- og abonnementsløsninger til privat. Ønsker man en automat fra Cafeu som privat, kan man dog købe en automat.

Ændringer i dit abonnement

Læs ofte stillede spørgsmål om ændringer i dit abonnement.

Kan jeg ændre forbruget for min nuværende aftale?

Er der sket ændringer i jeres forbrug end det der er inkluderet i jeres aftale, kan vi justere det månedlige inkluderede antal kopper, for at give jer den bedst mulige koppris.

Ring til os på 70701128 eller send en email til ja@cafeu.dk

Kan jeg tilføje flere produkter til min aftale?

Det er også muligt at tilføje produkter som vandkøler, kaffekrus, chokolade, m.m., til din aftale eller opgradere til helbønnekaffe, hvis I har en instantautomat pt.

Ring til os på 70701128 eller send en email til ja@cafeu.dk

Kan jeg opgradere min nuværende aftale?

Der er flere måder at opgradere din aftale på. For det første kan du opgradere til vores PRO 2o automat med helbønnekaffe, hvis du har en instantautomat pt.

Har du allerede en PRO 20’er, kan du kan også opgradere til en af vores specialkaffer, ristet på vores risteri i Esbjerg. Se vores udvalg af kaffe her.

Ring til os på 70701128 eller send en email til ja@cafeu.dk

Forbrug

Læs de mest ofte stillede spørgsmål om forbrug.

Hvor kan jeg følge med i vores forbrug?

Som kunde hos Cafeu kan du få oprettet et login til vores system, så du via en browser kan følge din automats forbrug, se din aftale og hente dine faktura(er).

Hvordan beregnes vores forbrug?

Gennemsnitsforbruget er 3-4 kopper kaffe pr. medarbejder pr. arbejdsdag. Når vi kommer med et tilbud, udregner vi jeres gennemsnitsforbrug ud fra en standard udregner der hedder [Antal medarbejdere * Arbejdsdage * 3,5 = Antal kopper]. Vi kan naturligvis tilpasse jeres inkluderede forbrug, så det også passer, hvis I drikke mere eller mindre kaffe end gennemsnittet.

Kan jeg skifte hvilken kaffevariant er del af min aftale?

Du er altid velkommen til at vælge en anden kaffevariant end den du får nu. Vær opmærksom på, at vi kan justere kaffesmagen ved at fjernsupportere din automat. Hvis du ønsker en stærkere kaffe eller en anden bitterhed, kan vi opnå dette med en justering af brygningen. Du behøver altså ikke vente på næste kaffelevering på at få den kaffe du ønsker.

Produktbestilling og levering

Læs de mest ofte stillede spørgsmål om produktbestilling og levering.

Skal vi selv bestille produkter?

Som udgangspunkt bestilles alle produkter automatisk, hvis du har en abonnementsløsning hos os. Kaffeautomaterne registrerer selv, når I har lavvande i produktbeholdningen. Som alt andet kan systemer selvfølgelig også fejle og løsningen er kun vejledende. Vi anbefaler, at I kontakter os, hvis I ikke har modtage nye forsyninger, når man tager man hul på sidste pose.

Har I købt eller har en kaffeautomat fra os på en anden form for aftale, skal I bestille produkterne selv iht. vores aftale. 

Er kaffekopper inkluderet i prisen?

Den fysiske kop er som udgangspunkt ikke med i prisen. I en abonnementsaftale hos Cafeu er kaffe, mælk og kakao altid inkluderet i prisen. Du kan med fordel bestille plastik- og papkrus på telefon 70701128. 

Har du behov for en løsning som også inkluderer kopper, som en del af aftalen, så kontakt os for et tilbud.

Hvor kan jeg følge med i vores forbrug?

Som kunde hos Cafeu kan du få oprettet et login til vores system, så du via en browser kan følge din automats forbrug, se din aftale og hente dine faktura(er).

Jeg har ikke modtaget min levering?

Vi sender varerne med PostNord, og du får besked på enten mail eller SMS, at du har en forsendelse på vej fra Cafeu – Det kræver selvfølgelig at vi har registrerede de rigtige informationer på dig.

Vær evt. opmærksom på om posten har været forbi, mens du ikke har været hjemme, så bliver forsendelsen lagt til afhentning på nærmeste posthus.

Du kan kontakte os på vores hotline 70701128, så kan vi hjælpe dig med at spore pakken.

Min levering er beskadiget, hvad gør jeg?

Er dine varer eller forsendelse beskadiget i et hvis omfang, vil vi gerne vide det. Er dine varer beskadiget, bliver de selvfølgelig erstattet. Har du en abonnementsløsning, er det vigtigt for os at få det registreret, da det ellers vil komme til at have indflydelse på den automatiske afsendelse af produkter.

Betaling

Læs de mest ofte stillede spørgsmål om betaling.

Hvordan bliver man afregnet og hvordan betaler jeg?

Hos Cafeu afregnes du månedligt bagud, og får tilsendt en faktura til betaling en gang i måneden. Du kan betale via et indbetalingskort, eller du kan tilmeldes automatisk betaling via leverandørservice eller med dit kreditkort – Tilmeldes betalingen ikke automatisk betaling, kan det forekomme, at vi sender en opkrævning på 6 mdr. forudbetaling.

Ønsker du at undgå den månedlige betaling, kan du med fordel også forudbetale for et helt år.

Faktura fremsendes pr. mail.

Min betalingsdato er overskredet, eller jeg kan ikke betale – hvad gør jeg?

Er din faktura forfalden, vil Equity Credit Management stå for inddrivelsen af det skyldige beløb – Der vil blive pålagt rykkergebyrer og renter iht. Renteloven.

Er du i den situation, at du ikke kan betale, så tag kontakt til os, så vi kan finde en løsning, fremfor det løber løbsk.

Hvordan tilmelder jeg mig automatisk betaling af fakturaen?

  1. Log på TastSelv Erhverv.
  2. Vælg Profil- og kontaktoplysninger.
  3. Vælg Kontakt- og tilmeldingsoplysninger.
  4. Se og ret tilmeldingsoplysninger.
  5. Vælg det område, du vil tilmelde.
  6. Sæt flueben i feltet Tilmeld leverandørservice.
  7. Udfyld dine bankoplysninger.
  8. Vælg Godkend.

Jeg har lavet en dobbeltindbetaling. Hvad skal jeg gøre?

Udfyld denne kontaktformular eller send os en mail på as@cafeu.dk, så løser vi problemet hurtigst muligt. For at undgå dobbeltbetalinger og/eller rykkergebyrer, kan du med fordel tilmelde dig Leverandørservice (Se punktet ovenfor).

Opsigelse

Læs de mest ofte stillede spørgsmål om opsigelse af aftaler.

Jeg vil gerne opsige min aftale, hvad gør jeg?

Der kan være flere grunde til, du ønsker at opsige eller komme ud af din aftale. Under alle omstændigheder skal vi bede om en skriftlig opsigelse på vores mail info@cafeu.dk og vi vil herefter vende tilbage med en bekræftelse på aftalens udløb iht. Kontrakten du har tegnet.

Vil jeg blive opkrævet gebyr, når jeg opsiger min aftale?

Ved opsigelse af aftale opkræver vi et afhentnings- og rengøringsgebyr på kr. 3.500,-. Ønskes aftale afsluttet før aftaleperiodens udløb, opkræves det skyldige beløb for aftale perioden.

Min aftale er udløbet, hvad sker der nu?

Bare rolig, I skal ikke undvære kaffen. Ved bindingsperiodens ophør forlænges kontrakten automatisk med 12 måneder. Ønsker I ikke at forlænge kontrakten skal I opsige aftalen inden aftalens udløb.

Hvis aftalen er opsagt, kommer vi og demonterer udstyret ved aftalens udløb. Som det fremgår af vores salgs- og leveringsbetingelser, er der forbundet et afhentning- og rengøringsgebyr til afhentningen.

Har du ikke opsagt aftalen, skal du læse på kontrakten, hvad der er aftalt af betingelser omkring løbetid og opsigelse – ønsker du en kopi af aftalen, så kontakt os enten på tlf. eller mail, hvor vi vil fremsende en kopi til dig.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg lukker eller sælger min virksomhed?

Sælger du din virksomhed overtager køber dine økonomiske forpligtelser overfor dine kreditorer og dermed også din kontrakt hos os.

Ønsker du at lukke din virksomhed, skal du være opmærksom på, at du stadig hæfter for dit udestående med dine kreditorer, herunder din kontrakt med os.

Har du opsagt dit CVR-nummer eller er du gået konkurs, bedes du sende os en mail på info@cafeu.dk